Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 21

Thread: 414565 Hopgood C B 460 Sq Raaf

Thanks
    0

Default Lancaster 44

Ouf !! enfin je pense que mes messages arrivent à passer.
    Bonjour Dave.
    Je me présente Mr Casalini Armand né le 19 novembre 1940 à Villers.
    Je réside à Villers-sous-Prény (FRANCE) j'habite à 800 mètres du crasch de l'avion de CLIFFORD BERGER HOPGOOD.
    Cela fait longtemps que je cherche à me mettre en contacte avec Robert Hopgood, qui je suppose est votre père? je regrette beaucoup de ne pas l'avoir rencontré lorsqu'il est venu à Villers, je voulais lui remettre la sacoche de navigateur(vide) ayant appartenue à son père.
    J'aurais des informations, documents, photos ect...à lui transmettre
    J'ai lu le reportage sur internet du magasine Q ............- ( the other lone pine).
    Je peu vous fournir des renseignements sur cette histoire, je possède la photo des 7 membres d'équipage,
    ainsi qu'une copie du journal personnel de DARCEY le bombardier

P.S Mr CASALINI Armand
    37 rue de la Libération
    Villers-sous-Prény
    54700 FRANCE

mail armand.casalini@orange.fr

Thanks
    0

Bonjour,

Je me permets de répondre en français, mais l'usage veut que sur un site, on utilise la langue du pays qui héberge le site. Donc l'anglais est la langue couramment utilisée sur RAF commands. D'autant plus que le sujet de discussion concerne la R.A.F. !

Si vous avez envoyé un message privé (PM), il n'y a aucun moyen pour les autres membres du forum de le vérifier et de savoir s'il a bien été reçu. Il est très probable que M. Hopgood ne visite plus le site RAF Commands, la discussion remontant à 2009. Soit il a laissé une adresse e-mail dans son profil, et vous pouvez espérer qu'elle est encore valide, soit il n'y en a pas, et vous n'avez qu'à attendre. Si un jour il revient sur le site, il verra que vous lui avez laissé un message privé. Sinon, faites une recherche avec un moteur de recherche et vous trouverez peut-être son adresse mail ou postale.

Si vous laissez seulement des messages sur le forum, à la fin du fil, et que vous ne voyez pas vos messages tout de suite, c'est qu'il vous faut "rafraichir" la page web. La réactualiser. F5 si ma mémoire est bonne. Mais toujours n'espérez pas une réponse en moins d'une heure pour une discussion agée de 3 ans...

Joss Leclercq

PS for the other forum members : sorry for the use of French but I felt I had to explain a few things to M. Casalini to help him in his quest.
    Last edited by jossleclercq; 6th August 2012 at 17:53.

Thanks
    0

Bonjour Joss et Armand.

Merci Joss pour votre contribution ici.

Je regrette que ma compréhension de la langue Français et ne bien pas aujourd hui.

I'm a little out of practice, but I can still understand most, given a little time with a dictionary.

Regards

Mike

Thanks
    0

Default Clifford Berger Hopgood

Gentlemen,

I am very interested in what you all have to say particularly Lancaster 44 who has contacted me but regretfully my French is non existent so I am none the wiser. I am assuming it has to do with Hopgood but that is as far as I can get. Any translation experts out there. Assistance would be greatly appreciated. A few months ago I made contact with Hopgoods family as a consequence of an article published in a local newspaper.

Dave Park

Thanks
    0

Hello

Here is a translation of post # 11 :

Hello Dave.
    Let me introduce myself, I'm Mr Armand Casalini born on 19 November 1940 in Villers.
    I live in Villers-sous-Prény (FRANCE) 800 meters from the crash site of CLIFFORD BERGER HOPGOOD's aircraft.
    I've been trying for a long time to get in touch with Robert Hopgood, which I believe is your father ?* I regret that I didn't meet him when he came to Villers. I wanted to give him the navigator's bag (empty), which belonged to his father.
    I'd have iformations, documents, pictures, etc... to give him.
    I've seen the internet article of magazine Q ............- ( the other lone pine).
    I can provide details on this event, I have a copy of a crew picture, and a copy of the personel diary of bomb aimer Darcey.

* : Armand is confusing, Dave is not related to C.B. Hopgood, if I understood the thread correctly.

As Dave Park was in direct contact with the Hopgoods quite recently, I'm sure M. Casalini will be able to get in touch with them.

HTH

Joss
    Last edited by jossleclercq; 7th August 2012 at 06:37.

Thanks
    0

Default Lancaster 44

Bonjours à vous trois; Jossleclercq; Dave; et Mike; et merci pour vos réponses.
    Joss, pour l'envoi de mes messages, je les envoient en privé, et ils apparaissent bien sur le forum, tous le monde peu les lires c'est bien ( merci pour la traduction à dave ).
    Dave je pense que je me suis trompé, tu n'est pas le petit fils de Clifford Hopgood, excuse moi, car Clifford a trois petits enfants ( Catherine , Clifford, et Davide ).
    Mike et Dave , je m'excuse pour mes messages en FRANCAIS car je ne manipule pas votre langue, je ne sais pas si en AUSTRALIE c'est comme en FRANCE, les messages en ANGLAIS je les traduits avec REVERSO et c'est gratuit, trois cliques et je peu lire le message.
    Si quelqu'un un jour trouve le MAIL de Robert Hopgood qu'il pense à moi merci.
    A bientôt

Thanks
    0

Joss,

Thank you for the translation but i have need of your assistance again for Armands most recent posting. I have Robert Hopgoods address and email which I have sent by PM. Robert may have translation difficulties himself so I will copy your translations and send them to him so if Armand makes contact Robert will know what it is about. I am sure we will get them together. Thank you for your help in this.

Dave

Thanks
    0

Hello Dave

Post # 16 :

Hello to you all three, Joss Dave and Mike, and thanks for your answers

Joss, for my messages, I send them in private, and they correctly appear on the forum, everybody can read them, that's right (thanks for the translation for Dave)
    Dave, I think I made a mistake, you're not Clifford Hopgood's grand son, I apologise. Clifford has 3 grand children (Catherine, Clifford and David).
    Mike et Dave , I apologise for my posts in French, as I don't speak English. I don't know if in Australia it's like in France. I translate the English messages with REVERSO, a free software, 3 clicks and I can read the message.
    If somebody finds the e-mail address of Robert Hopgood, he'd be very kind to think about me. Thanks.
    See you.

The best would be for you to correspond either by private message or by e-mail, unless there is some material which would be interesting for all forumites to read.

Joss

Thanks
    0

Thank you Joss. Armand should have Robert Hopgoods email and postal address by PM by now.

Thank you again for your help. I believe I have some of the material that Armand is referring to viz a summary of what occurred that day. It is written by Armand but I am not sure now who sent it to me now but I do know it came privately from someone connected with this Board It is most interesting and I will email it to you. If you wish to put it on the Board that will be fine.

Dave

Thanks
    0

Default Lancaster 44

Hello Dave
    Thank you for email of Robert Hopgood
    Armand.